Pompa przeznaczona do transferu oleju napędowego (diesla). Poręczny kształt, solidne wykonanie i niewielki rozmiar sprawiają, że nasza pompa jest praktyczna, trwała i łatwa w użytkowaniu.
Dane techniczne:
Napięcie znamionowe: 12V
Moc znamionowa: 175W
Przepustowość: 45L / min
Średnica złączy węża wlotu i wylotu: 25 mm
Maksymalna wysokość słupa cieczy: 10 m
Maksymalne ssanie: 5 m
Prędkość obrotów silnika: 3600R
Dozwolone płyny:
Niedozwolone płyny:
- płyny zawierające wodę
- płyny przeznaczone do spożycia przez ludzi
Ważne zasady bezpieczeństwa:
- Nigdy nie przesuwaj pompy podczas pracy z jakiegokolwiek powodu.
- Przed użyciem pompy zawsze upewnij się, że kabel zasilający i wszystkie pozostałe elementy wyposażenia są w idealnym stanie technicznym.
- Nigdy nie używaj pompy bez obuwia, mając mokre dłonie czy stojąc nawet częściowo w wodzie.
- Nigdy nie usuwaj żadnej części obudowy podczas pracy pompy.
- Upewnij się, że źródło pracy pompy jest chronione przed wilgocią i rozpryskami wody.
- Nigdy nie pal tytoniu w pobliżu pompy.
- Nigdy nie używaj pompy w pobliżu otwartego ognia.
- Nigdy nie uruchamiaj pompy przed podłączeniem węży odprowadzających i ssących.
- Nie stosuj do transferu płynów o gęstości większej niż gęstość oleju napędowego. W przeciwnym wypadku może wystąpić duże ryzyko przegrzania.
- Nigdy nie uruchamiaj pompy przed podłączeniem rurki ssącej i tłocznej
Użytkowanie:
Aby zapewnić bezpieczną i wydajną obsługę urządzenia, konieczne jest przestrezganie wszystkich następujących uwag:
- Przed serwisowaniem i czyszczeniem koniecznie odłącz zasilanie pompy.
- Aby nie dopuścić do przenoszenia obcego materiału do zbiornika, na wylocie pompy zainstaluj filtr odpowiedni do rodzaju oleju napędowego.
- Zbiornik lub beczka powinny być przymocowane do podłoża.
Podłączenie elektryczne:
Przed użyciem upewnij się, że źródło prądu jest odpowiednie do zasilania pompy - 12 V. Następnie postępuj z poniższym opisem:
- Podłącz zaciski pompy do akumulatora zdolnego do dostarczenia prądu i napięcia wymaganego do działania pomp.
- Jeśli do zasilania pompy wykorzystywany jest akumulator pojazdu silnikowego, zalecamy najpierw wyjąć go z pojazdu i postawić na stabilnej powierzchni w wygodnej pozycji.
- Pompę można podłączyć do akumulatora zainstalowanego w pojeździe silnikowym tylko wtedy kiedy zaparkowany jest on na zewnątrz i kiedy przewody elektryczne pompy oraz węże są wystarczająco długie żeby zapewnić pompie odpowiednie warunki pracy.
- Używanie przedłużaczy do kabli elektrycznych podłączonych do zacisków jest zabronione. Jeśli długość kabli dostarczonych z urządzeniem nie jest wystaczająca do zasilania pompy, zaciski mogą zostać zastąpione przez wtyki o odpowiednim przekroju jedynie przez wyspecjalizowanego elektryka.
- Pompę można podłączyć do ładowarki o odpowiedniej mocy wyposażonej w zaciski. Nigdy nie należy podłączać zacisków pompy bezpośrednio do zacisków ładowarki - może grozić to powstaniem iskry i w konsekwencji pożarem.
- Zawsze przestrzegaj biegunowości: podłącz czarne zaciski do bieguna "-", a czerwone do bieguna "+".
- Zalecamy najpierw podłączyć biegun "-", a następnie biegun "+" - pozwoli to uniknąć powstania iskry i w konsekwencji ryzyka pożaru.
Uruchamianie:
Przed uruchomieniem pompy koniecznie upewnij się, że wszystkie kable i węże są odpowiednio podłączone i uszczelnione. Następnie umieść wąż ssący w zbiorniku i uruchom pompę.
WAŻNE! Czas pracy pompy nie powinien przekraczać 30 minut. Po tym czasie koniecznie wyłącz urządzenie i przed ponowynym uruchomieniem pozwól mu całkowicie ostygnąć.
WAŻNE! Nigdy nie opuszczaj miejsca pracy pompy! Kontroluj poziom przepompowywanej cieczy w zbiorniku!