Tester szczelności uszczelki głowicy CO2 + płyn reakcyjny 10 ml + adapter 25-55 mm - carmotion.pl
Pobierz w pełnej wielkości
OZNACZENIA
Kod EAN 5904378586652
Nr art.: 58665
LOGISTYKA

Jednostka
miary:

zest.
1
Produkt
h A B Waga
62 172 126 0,12
Opak. zbiorcze
Opak. zbiorcze
10 zest.
10
OPIS PRODUKTU
Zestaw zawiera:

- specjalną rurkę wykonaną z PVC
- płyn reakcyjny 10 ml (wystarczy na ok. 25 testów)
- uniwersalny adapter: 25mm - 55mm
- instrukcja obsługi

Zastosowanie:

Przy podejrzeniu uszkodzenia uszczelki pod głowicą lub samej głowicy można samodzielnie wykonać test weryfikujący. Tester jest odpowiedni dla silników spalinowych (benzyna, diesel, LPG) chłodzonych płynem.
W przypadku uszkodzonej uszczelki pod głowicą lub głowicy część gazów spalinowych zawierających m.in. CO2 trafia do układu chłodzenia. Zasada działania przyrządu opiera się na pomiarze stężenia CO2 - w przypadku zwiększonego stężenia, płyn reakcyjny wchodzi w reakcję z CO2 i zmienia barwę.

Sposób użycia:
  1. Napełnić rurkę testera płynem reakcyjnym (ok 2ml) do poziomu pod komorami.
  2. Podłączyć tester do otworu zbiorniczka wyrównawczego lub chłodnicy.
  3. Uruchomić silnik (najlepiej już ciepły), wprowadzić na podwyższone obroty w celu uzyskania większego ciśnienia spalania.
  4. Pozostawić silnik na biegu jałowym, na lekko podwyższonych obrotach i obserwować zachowanie płynu reakcyjnego (płyn w testerze powinien bąbelkować).
  5. Zmiana koloru płynu reakcyjnego na żółty lub zielony (bardzo małe uszkodzenie) w ciągu kilku minut testu wskazuje na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub uszkodzenie samej głowicy.
  6. Rurę testera umyć wodą i dokładnie wysuszyć.
Uwaga! Podczas testu nie dopuszczać do zmieszania się płynu chłodniczego z płynem reakcyjnym!
W przypadku zmieszania się płynów wynik tesstu może być niepoprawny!
BYĆ MOŻE ZAINTERESUJE CIĘ TAKŻE
© SolEx B2B